کد خبر : 1096
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مارس 2023 - 11:42

لزوم توسعه خوشه‌های صنعتی با محوریت صنایع پتروشیمی/استفاده ۶۷ هزار خوزستانی از تسهیلات اشتغالزایی

لزوم توسعه خوشه‌های صنعتی با محوریت صنایع پتروشیمی/استفاده ۶۷ هزار خوزستانی از تسهیلات اشتغالزایی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت تعاون، ۶۷ هزار خوزستانی از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کردند.؛

 به گزارش  فره داد، آقا رضا فتوحی اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد منابع نفتی در خوزستان بوده و حدود ۴۰ درصد از پتروشیمی‌های کشور را نیز در‌خود جای داده است.

 

وی بهترین اقدام در نوآوری را حل مشکلات موجود برای پایان دادن به نیاز از خارج کشور دانست و گفت: می توان به کمک شرکت های دانش بنیان ارزش افزوده ایجاد کنیم و با وجود صنایع پایین دستی در استان به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان تولید و اشتغال را افزایش دهیم.

 

معاون اقتصادی استاندار خوزستان مهمترین رکن را اشتغال فارق التحصیلان رشته های تخصصی دانست و به توسعه خوشه های صنعتی در استان با محوریت صنایع پتروشیمی اشاره کرد و افزود: این صنایع می توانند لازمه توسعه پایدار استان باشند و به همین منظور می توان اقتصاد دانش بنیان را دنبال کرد زیرا علاوه بر کاهش هزینه های تولید، بهره وری را افزایش می دهد و می توانیم از طریق صادرات صنایع مختلف، اشتغال بیشتری را به وجود بیاوریم.

 

وی عنوان کرد: امید است با توجه به ظرفیت های استان بحث اشتغال و مشکلات مربوط به معیشت مردم را از طریق این صنعت حل کنیم و صنایع پایین دستی را رونق داده و ارزش اقتصادی را بالا ببریم.

 

فتوحی ادامه داد: وقتی رهبر انقلاب اسلامی سال را با محوریت دانش بنیان نام گذاری می کند ما موظف هستیم این موضوع را به طور جدی پیگیری کنیم.

 

وی پتروفن را کار بسیار نو و ارزشمندی توصیف کرد و گفت: از این راه می‌توان بخشی از اثرات تحریم ها را کمتر کرد.

 

معاون‌ اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه توسعه صنایع پایین دستی یکی از موضوعات مهم است که باید به طور ویژه دنبال شود، اضافه کرد: باید شرایط لازم برای رونق شرکت های دانش بنیان را فراهم کنیم؛ البته پارک علم و فناوری هم رشد بسیار خوبی برای حضور فناوران در عرصه های مختلف انجام داده است.

 

وی بر استفاده از علم روز با دنیا برای رقابت تاکید و اضافه کرد: باید از همه پژوهشگران و دانش جویان بهره بگیریم و پتروشیی ها نیز به شکوفایی استعدادهای استان کمک کنند.

 

فتوحی بیان کرد: می توان موضوع خوشه های صنعتی را در این پتروشیمی ها به عنوان یک پایلوت پیگیری کنیم تا بتوانیم اثرگذاری مناسب را در اشتغال، اقتصاد و نوآوری داشته باشیم.

 

وی بر ایجاد دبیرخانه دائمی پتروفن تاکید کرد و گفت: در سال جاری نسبت به سال قبل بانک ها تسهیلات بیشتری دادند و شرکت های نیمه دولتی نیز در زمینه اشتغال فعال بوند و از کارآفرینان بیشتری استفاده شد.

 

معاون اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت تعاون، ۶۷ هزار خوزستانی از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کردند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.